Compromisos de servicios

Consells bàsics de mecànica

Volem donar-te alguns consells bàsics de mecànica per ajudar-te a sortir del pas en qualsevol moment i prevenir imprevistos.

Per verificar el nivell d'oli has d'estacionar el teu vehicle en un terreny anivellat i esperar que el motor es refredi. Ubica la vareta mesuradora d'oli i treu-la, assegurant-te de netejar-la amb un drap net. Després empenyeu-la cap enrere al tub d'immersió fins al topo i retireu-la novament. Fes una ullada on arriba el nivell d'oli. Si esteu entre els dos punts de la vareta mesuradora, el nivell d'oli és bo. Si és massa baix, afegeix-hi aproximadament 100 ml d'oli nou. Consulta el teu manual d'usuari per saber quin tipus d'oli necessita el teu vehicle.

Perquè  el  sistema  de  refrigeració  funcioni  de  manera  perfecta  ha  d’estar  en  un  cert nivell que has de revisar constantment. El refrigerant o l’aigua bullen cada vegada que fas servir el vehicle, per això és molt important revisar la bomba d’aigua, ja que si no té la quantitat que toca, el motor començarà a sobreescalfar-se i correrà el risc d’arribar a fondre’s. Per fer-ho segueix aquests passos:

 

  • Obre el capó del cotxe i localitza la tapa del radiador (prop del frontal del vehicle).

  • Quan el trobis, veuràs un senyal d’advertència que indica que no s’ha d’obrir mai el tap quan està calent.

  • No toquis mai el tap quan el cotxe estigui engegat o hagi estat engegat recentment.

  • El motor ha d’estar tebi o fred abans de poder tocar el tap de l’aigua.

  • Fes servir el drap per fer girar el tap del radiador amb la mà. Això t’ajudarà a protegir-te  de la calor i poder agafar millor el tap.

  • Mira dins del forat per veure quanta aigua i anticongelant hi ha dins del radiador. Si està ple fins a dalt, tot està perfecte. Si està més avall, hi hauràs d’afegir aigua i anticongelant. Recorda que els has d’afegir a parts iguals.

El líquid de frens és un líquid hidràulic que fa possible transmetre la força que s’exerceix sobre el pedal de fre als cilindres de fre a les rodes. Per mesurar-lo correctament segueix aquests passos:

 

  • Busca el dipòsit del líquid de frens (situat al cilindre mestre del fre). El cilindre és a la part posterior del motor, al costat del conductor del vehicle. Una tapa cobreix aquest dipòsit.

  • Comprova el nivell del líquid de frens en el cilindre. Veuràs que el dipòsit està identificat amb les línies de nivell màxima i baixa clarament marcades. Simplement, observa on és el líquid de frens en comparació amb els marcadors de nivell.

  • Si està en baixa, afegeix-ne una mica, però no superis el nivell. Finalment, tanca la tapa ben fort.

Es tracta d’una reparació bàsica, sempre que tinguis les eines necessàries a mà (gat, clau de femella i roda de recanvi completament inflada):

 

  • Estaciona l’automòbil en un lloc segur i verifica que el fre de mà estigui activat per evitar que el vehicle llisqui.

  • Afluixa les rosques de la roda amb la clau creuera, però no les enretiris del tot.

  • Col·loca el gat hidràulic sota l’àrea de la roda que has de canviar i assegura’t d’aixecar-lo pel xassís i no per la carrosseria.

  • Fes-lo pujar fins a crear una separació d’uns 4 centímetres del terra.

  • Retira les rosques completament, però en diagonal, quan el vehicle estigui elevat.

  • Treu la roda, col·loca la nova i colla les rosques.

  • Baixa el vehicle, treu el gat i assegura’t que les rosques estiguin ben collades.

Els  pneumàtics inflats incorrectament augmenten les possibilitats de punxar-se i redueixen l’eficiència del combustible. Controla la pressió dels pneumàtics amb regularitat per detectar qualsevol problema a temps.

És important saber què mira de dir-nos el cotxe quan s’encén un llum del tauler. Per a això, tingues sempre a mà el manual del fabricant per poder identificar-ho i consultar el significat d’aquests advertiments i saber què cal fer en cada cas.