Preguntes freqüents assegurances de la llar

La resposta a totes les preguntes

Responem a tots els dubtes més freqüents a l'hora de contractar la vostra assegurança de la llar

Depèn de la companyia asseguradora. A SegurCaixa Adeslas comptem amb les assegurances de llar Segurcaixa Llar i Segurcaixa Llar Complet amb varietat de cobertures com a assistència 24h/365 dies, cobertura de robatori, danys materials per aigua, reparacions urgents, serveis de manteniment, cobertura en joies i objectes de valor, i responsabilitat civil, entre d'altres.

Una assegurança de llar no és obligatòria llevat que el teu habitatge compti amb hipoteca o bé el propietari ho exigeixi quan es tingui un contracte de lloguer.

Quan es parla de continent ens referim a l'estructura d'un habitatge, que pot albergar tant les parets, els terres, els sostres i també aquells annexos, com ara garatges, zones comunes, patis, trasters i les seves zones de manteniment i instal·lació com a calefacció o energia solar.

És tot el que és a l'interior de l'habitatge, tant mobiliari, objectes, electrodomèstics, elements domèstics i personals, aliments o roba, entre d'altres.

Hi ha diverses maneres de calcular-ho, com fer un inventari de tot allò que tenim i dels metres quadrats de l'habitatge més els annexos. Un professional de SegurCaixa Adeslas us ajudarà a calcular el continent i el contingut del vostre habitatge.

És possible assegurar el contingut de lhabitatge quan es paga un lloguer. També s'aconsella assegurar el continent de l'habitatge pels possibles incidents que puguin esdevenir.

Es diferencien entre si perquè el robatori es basa a sostreure béns aliens a través de la força o violència, mentre que el furt també consisteix a quedar-se amb béns no propis però sense fer servir la violència o intimidació.

Sí, les nostres assegurances inclouen danys meteorològics encara que depèn de les cobertures i danys patits per vent, pluja, neu o calamarsa Consulta les cobertures disponibles a cada assegurança de la llar.

En aquest cas, quan és inferior al valor dels béns, hi haurà una proporció de la indemnització, i si és superior, aleshores també hi haurà un ajust de la indemnització segons el dany.

Cobrim els danys materials causats per fuites accidentals de canonades, fuites d'aigua o combustibles continguts en dipòsits connectats a la xarxa d'aigua, per trencament de canonades per gelades o omissió de tancament d'aixetes, els danys a l'habitatge per filtracions per defectes del segellat de les juntes (banyeres, plats de dutxa, etc.), les despeses de reparació de canonades encastades oa la vista i el desembussament de canonades.

No cobrim els danys que tinguin l'origen en fosses sèptiques, arquetes, col·lectors, clavegueres, clavegueres o aigua de pluja, ni la reparació de canonades en corrosió o en mal estat evident. Tampoc no cobrim la reparació dels electrodomèstics, aixetes, claus de pas, calderes, escalfadors, etc., que hagin causat el dany, ni l'import de l'excés de consum d'aigua que hagis tingut a conseqüència del sinistre.

*Per a més detall, consulta les condicions i capitals contractats a la teva pòlissa.

Cobrim els danys produïts per pujades o baixades de tensió, curtcircuits o per un llamp a la instal·lació elèctrica o als aparells elèctrics. No cobrim les avaries per ús i desgast dels propis elements (per exemple, que un aparell rebi corrent però no funcioni ), les avaries d'aparells en garantia, les avaries en bombetes, llums, bombetes halògenes i similars, i els danys produïts per operacions de manteniment.

*Per a més detall, consulta les condicions i capitals contractats a la teva pòlissa.

Cobrim els danys materials ocasionats per incendi, explosió o caiguda d'un llamp, així com les despeses associades d'extinció, salvament i desenrunament. A més, si la teva llar resulta temporalment inhabitable a conseqüència d'un sinistre cobert a la pòlissa, et costegem el preu del lloguer d'un altre habitatge durant el temps que sigui necessari per reparar o reconstruir la teva. I si tens l'habitatge llogat, t'indemnitzem per la pèrdua econòmica del lloguer que deixes de percebre.

*Per a més detall, consulta les condicions i capitals contractats a la teva pòlissa.

Cobrim els danys materials o personals causats a un tercer i la responsabilitat dels quals se't pugui exigir —independentment que l'origen dels danys sigui a l'habitatge oa les instal·lacions fixes assegurades—, que es derivin de la realització d'obres menors o les comeses per persones que convisquin amb tu a l'habitatge, com ara fills menors d'edat. També cobrim els danys a tercers causats per animals domèstics, sempre que tinguen al dia la documentació i els controls sanitaris pertinents.

*Per a més detall, consulta les condicions i capitals contractats a la teva pòlissa.

L'assegurança de la llar no només et protegeix davant d'una situació inesperada, també t'ofereix un conjunt de serveis d'assistència, entre ells, el servei de manteniment, amb què podràs fer ajustaments o petites reparacions a la llar. Comptes amb 1 servei gratuït a l'any que inclou el desplaçament, la mà d'obra i els materials (en alguns serveis), a escollir entre els següents:

  • Reparació o substitució del mecanisme duna cisterna (material inclòs).

  • Ajust d'un element sanitari: lavabo de peu, bidet i vàter, o la tapa, llevat que presenti mal estat (material inclòs).

  • Reparació de fuites a claus o purgadors d'un radiador (material inclòs).

  • Reparació o substitució d'una aixeta o clau de pas (material fins a 90€).

  • Ajust de la vàlvula del plat de dutxa o banyera, quan estigui desplaçada, o el sobreeixidor (material fins a 18 €).

  • Reparació o desembussament d'una persiana o substitució de lamel·la o corda de persiana no metàl·lica. En cas de persiana elèctrica, reparació del motor o comandament. No s'aplica a feines verticals (material exclòs).

  • Reparació o substitució de pany de porta principal (material exclòs). No es cobreix l'ensinistrament de claus ni comandaments de garatge.

  • Petita reparació en el funcionament d'una finestra —fins i tot als rodaments—, encara que calgui picar (material exclòs).

  • Petita reparació en el funcionament d'una de les portes, tant d'accés com d'interiors o d'armaris —fins i tot als rodaments d'una porta corredissa—, encara que calgui picar. També queda inclòs el raspallat de la porta, però no l'envernissat o pintat (material exclòs).

*Per a més detall, consulta les condicions i capitals contractats a la teva pòlissa.

T´oferim assessorament legal per resoldre qüestions relacionades amb l´àmbit familiar o particular i reclamació de danys a tercers.

*Per a més detall, consulta les condicions i capitals contractats a la teva pòlissa.

Si el sinistre no està cobert per la pòlissa, posem a la teva disposició una xarxa de professionals de confiança per fer reformes o reparacions de la llar, assumint nosaltres el cost del desplaçament del professional.

Disposem de lampistes, electricistes, vidrieres, fusters, serrallers, envernissadors, netejavidres, paletes, persianistes, escaiolistes, emmoquetadors, parquetistes, tapissers, antenistes, contractistes, pintors...

I també comptem amb tècnics en electrodomèstics, porters automàtics, fusteria metàl·lica, televisors i DVD i neteges generals.

*Per a més detall, consulta les condicions i capitals contractats a la teva pòlissa.

Les assegurances de la llar només cobreixen la responsabilitat civil per danys ocasionats a tercers per animals de companyia, independentment de la seva espècie o perillositat.

Tot i això, a través de SegurCaixa Adeslas pots contractar una assegurança complementària de mascotes i accedir a assistència veterinària ia una àmplia xarxa de clíniques i cobertures específiques per al teu animal de companyia (exclusiva per a gossos i gats).

A través de l'assegurança de la llar, cobrim els danys que es puguin produir als electrodomèstics deguts a les causes que es recullen a la pòlissa, com ara danys per aigua per un trencament de canonada, incendi o alteració elèctrica. Les avaries del mateix aparell no compten amb cobertura.

Tot i això, SegurCaixa Adeslas posa a la teva disposició un complement d'electrodomèstics i béns d'oci per oferir-te una cobertura més àmplia en cas d'eventualitats.

La pòlissa cobreix el forçament del pany o la sostracció de les claus, cosa que ha de ser degudament denunciada davant les autoritats. No obstant, no cobreix la pèrdua.

Cobrim tant el propi habitatge com el traster que es trobi dins de la comunitat o dins d'un habitatge unifamiliar, sempre que estigui a una distància no superior a 200 metres de l'habitatge principal.

És assegurar alguna cosa per sota del seu valor, és a dir, és la situació en què el valor de la suma assegurada és inferior al valor real del bé que es protegeix i té com a conseqüència l'aplicació de la regla proporcional.

La fórmula per calcular la regla proporcional és la següent: (Capital assegurat en pòlissa * import dels danys patits) / valor real dels objectes assegurats.

Per exemple, si el bé assegurat tenia un valor real de 100€ i nosaltres ho hem assegurat per 50€; si els danys són de 300€, la indemnització serà de 150€

L'atracament és la sostracció que es fa utilitzant violència o intimidació. Al furt no hi ha violència o intimidació en el moment de la sostracció i la víctima s'adona a posteriori que li falten els estris.

L'assegurança de la llar no és obligatòria, però el fet de contractar-la t'ofereix tranquil·litat i protecció davant de qualsevol imprevist que passi a casa teva, amb assistència les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any.

Sí, de fet, és recomanable.

Les pòlisses de SegurCaixa Adeslas ofereixen als propietaris unes àmplies cobertures i compten amb garanties específiques, com ara actes vandàlics produïts per l'inquilí o pèrdua de lloguers, davant aquelles eventualitats que puguin succeir.

Així mateix, les pòlisses de SegurCaixa Adeslas ofereixen cobertura als llogaters en cas d'inhabitabilitat de l'habitatge.

Un sinistre és qualsevol dany o pèrdua sobtada, imprevista i aliena a la intenció de l'assegurat, amb conseqüències establertes a les cobertures de la teva pòlissa, per exemple, el trencament d'un vidre o d'aparells sanitaris.

Per contra, les avaries o trencaments que es produeixin per l'ús i el desgast continuat pel pas del temps no tenen consideració de sinistre (per exemple, l'avaria mecànica d'una caldera).

Per declarar un sinistre:

  1. Si hi ha algú ferit o estàs en perill, truca a urgències al 112

  2. Empra tots els mitjans al teu abast per reduir les conseqüències del sinistre.

  3. Declara el sinistre com més aviat millor, a través de la nostra web o dels telèfons 900 50 50 40 o 91 489 43 17

  4. Apunta todos los daños para aportar la mayor cantidad posible de información sobre el siniestro y sobre los bienes dañados

  5. Conserva los restos, vestigios e indicios del siniestro.

Una vez recibida toda la documentación necesaria para tramitar el siniestro, y si no es necesaria ninguna aclaración adicional o la intervención de un perito para valorar los daños, la indemnización se realizará en un plazo de 48 horas laborables desde su recepción.

Contamos con profesionales de urgencia en fontanería, electricidad y cerrajería para que tus instalaciones vuelvan a estar operativas y proteger tu hogar ante un siniestro cubierto por la póliza.

Sí, en caso del seguro MyBox Hogar con precio a 3 años es posible el pago mensual sin recargo o el pago anticipado con un 5 % de descuento para clientes de Banca Premier o Privada. Para el resto de seguros de hogar con periodicidad anual, se puede fraccionar con un pequeño porcentaje de recargo (un 2 % semestral, un 4,5 % trimestral y un 6 % mensual).

En Hogar, actualmente el único método de pago disponible es mediante domiciliación bancaria.

Pretitle

We inform you Reutilizableb CAT