Assegurança de la llar
Què es pot fer en cas de fuga d’aigua a casa
Les avaries d’aigua poden ser complicades, ja que una petita fuga pot provocar grans danys. Per això cal actuar ràpidament per evitar que aquests danys s’estenguin.
En cas que es localitzi una fuga o humitat, és convenient fer els passos següents:
1. Identificar el origen
Si observem que hi ha humitat o un toll d’aigua que va augmentant, és convenient anar tancant les diferents claus de pas (claus de tall d’aigua freda, d’aigua calenta, d’electrodomèstics, etc.) per intentar que pari de sortir aigua i no s’escampi.
En cas que amb la clau general tancada i sense fer servir les instal·lacions l’aigua continuï sortint, és molt probable que l’origen no sigui a l’habitatge i es tracti d’una avaria d’un tercer, ja sigui la comunitat o el veí del pis de dalt, per la qual cosa caldrà avisar el causant perquè ho pugui reparar al més aviat possible.
Pot passar que les humitats apareguin després de fer servir un sanitari o aparell en particular. En cas de sospita, l’ideal seria deixar de fer-los servir o tancar-ne les claus de tall i veure si la humitat remet.
2. Prendre mesures per fer minvar els danys
Com més temps triguem a recollir l’excés d’aigua, més grans poden ser els danys ocasionats. Per exemple, si recollim l’aigua, la humitat no arribarà als endolls o no passarà al pis de sota.
D’aquesta manera, els elements mullats s’eixugaran més de pressa i es reduirà la possibilitat que hi aparegui floridura. Pots obrir les finestres perquè la humitat desaparegui, fins i tot pot ajudar el fet d’enretirar mobles, aparells i catifes afectades per la humitat.
3. Donar avís a l’assegurança de la llar
A SegurCaixa Adeslas, estem disponibles les 24 hores del dia per oferir-te els nostres serveis en cas d’urgències a través del 91 489 43 17 (es considera urgència quan el subministrament d’aigua ha de romandre tancat). Per a casos no urgents també tens la possibilitat de comunicar el sinistre on-line.
En el moment de comunicar-nos el sinistre, podràs indicar si t’estimes més que t’enviem un professional recomanat per SegurCaixa Adeslas o fer les reparacions amb un professional de confiança. En aquest cas, ens hauràs d’enviar alguns documents per avaluar el cas i fer el reemborsament, com ara fotos del sinistre, pressupost o factura per a la reparació.
En els casos en què l’avaria sigui a la comunitat de propietaris o a casa d’algun veí, com que no podrem intervenir en instal·lacions de tercers, a través de la garantia de protecció jurídica podrem fer la reclamació al causant i, un cop resolt l’origen, fer la reparació dels danys per, posteriorment, reclamar-ho a qui correspongui.
Mantenint casa teva en bon estat podràs evitar possibles fugues d’aigua i els problemes que comporten. L’assegurança de llar de SegurCaixa Adeslas, té garanties addicionals que poden ser molt útils per tenir casa teva sempre a punt. Coneix les cobertures de manteniment aquí.
Et podria interessar
Has tingut cap sinistre a casa?
Coneix com pots avisar l’assegurança de llar fàcilment a través dels nostres canals.
5 consells per estalviar en la factura de la llum
Segueix aquests consells i estalvia en la pròxima factura.
El veí no vol arreglar una gotera?
Coneix la garantia de protecció jurídica que està inclosa en l’assegurança de llar.
Tens una canonada en mal estat?
T’expliquem en quins casos l’assegurança de llar cobreix el trencament de canonades.